Man får visa sin svaga sida!

Hejsan!
Tyvärr blev det inte att åka och kolla på kamera grej! :( Tråkigt...
JUSTE TUVA KOMMER HEM I ÖVERMORGON! :D Nu blev jag glad! :)
Idag redovisade jag min fågel. Jag jobbade med "Fjällugglan". Jag var så jvla nervös så jag började nästan gråta :P Haha, jag fick panik.. jag bara : ooo-oooh.. när jag skulle börja på en ny mening! Själv tycker jag att jag läser rätt bra, inte för att vara självisk. Och nu blev det den sämsta läsningen jag någonsin jag varit med! Det var hemskt, när jag gick till min plats så kände jag : SKÖNT NU HAR JAG DET KLART! :D Så fattar ni hur glad jag är?
Jag är väldigt blyg av mig. Så det gick sådär..
Mina tårar kom nyss. Min kusin hade skrivit en sån grymt fin sak om min farfar. Om ni inte visste så har han lungcancer. Min kusin hade berättat så fint hur hon fick veta att hennes morfar hade lung cancer. Nu är det min tur att berätta...
En vanlig vinterkväll var jag & mamma på Öppet hus på min skola. Och det var super kul , sen när vi gick hem mötte vi upp min morbror och han undrade hur det var med min farfar. Och mamma hade väldigt svag röst då. Jag visste inte om något. Sen när jag kom hem så satte jag mig vid datorn och spelade det så kallade spelet Msp ( moviestarplanet ) . Då kommer pappa in i mitt rum och säger; Julia, du vet ju att farfar ligger på sjukhuset..och nu har dom rönkat och lite så.., och han har cancer. Jag frågade genast vad för cancer, pappa sa lungcancer, jag blev super ledsen.., jag ville inte visa min svaga sida. Men nu, jag gråter faktist bara jag tänker på det. Pappa hade inte tänkt säga det till mig förräns helgen kom. Men han sa det med en gång.., han kände att det var inte rätt vist mot mig om jag inte fick veta. När vi åt pratade vi om det och jag ställde massvis med frågor om hur det var med farfar! Han mådde bra! Min farfar har alltid varit pigg, han är det också än! Han är så stark, jag älskar han. Jag litar på han, han vill att alla ska må bra och att allting ska vara bra!
Farmor hade ringt till pappa när pappa jobbade kväll, så ringde farmor pappa och sa att han hade cancer. Pappa blev super ledsen, jag har ingen koll riktigt om vad som hände när han var och jobbade. Jag gick till skolan efter, jag tänkte på det varje sekund, jag går och bär på detta säkert 100 gånger om dagen. Men jag visar inte denna sidan för alla min kompisar, dom flesta i min klass vet detta. Alla kommer få veta det på fredag. Farmor & farfar kommer på min skol avslutning :) Alla kommer få veta, jag tycker bara det är bra. Då vet dom varför jag kan vara lite deppig och lite så. När jag såg han första gången utan hår (han har tappat hår efter cellgiftet) så när vi skulle hem från mina kusiner & faster så frågade jag mamma fall han hade tappat hår nu för cancern eller hade han klippt sig? Han hade tappat hår nu vid cancern. Det är så jvla tungt så det inte är sant! När jag är med kompisar så blir jag deppig ibland. Och dom vet exakt vad jag tänker på. Då börjar dom prata om något annat, men jag tänker mig ett liv utan farfar. Det går inte att tänka så, jag har inget liv utan honom. Jag är svag, alla är det någon gång.
Jag har aldrig varit med om att någon har gått bort eller haft cancer. Detta är första gången detta händer mig..
Just nu blir mina ögon helt blöta runt mina ögon.
Den kvällen jag fick veta att han hade tappat hår så grät jag i bilen väldigt tyst. Jag tänkte på allt roligt vi gått igenom! Och det tar aldrig slut, varje gång vi ses så har vi alltid så roligt!
JAG ÄLSKAR DIG MIN SÖTA SNÄLLA ROLIGA OMTÄNKSAMMA FARFAR! DU ÄR BÄST <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0