Nu vet jag!

Hejsan, nu vet jag äntligen hur man gör med nya blogg.se. Yeeey! Juste, imorgon är det ju skolavslutning och vi ska sjunga två låtar och vi kan typ inte dom.. :( Så vi måste öva, vi ska sjunga "Oh boy!" & "Sommar , sommar och sol". 
Lyssna på den härliga låten oh boy först :



Nu den härliga "sommar sommar och sol" !




Ser ni klippen?
För nu när jag förhandgranskade så syndes dom inte! :( 
Men vi får se. Hoppas det går bra imorgon på avslutningen! Måste öva ännu mer nu!
Snart kommer Clara till mig och vi ska ha super roligt! :)
Men jag skriver Oh boy's text nu :

Oh boy!
Vilket vackert väder, solen skiner idag.
Oh boy! 
Inga tunga kläder behövs, och det gillar jag.
Så upp och hoppa, det är sol idag,
och en så'n dag kan man inte ligga och dra.
Nej, lämna det och häng med mig ut
då sommar'n kommer, nu e vinter'n slut.
Oh boy!
Hör på fågelsången, det sjunger så man blir yr.
Oh boy!
Här på trädgårdsgången, går vägen till ett äventyr.
Ja, tänk ändå att man kan bli så glad
av markens blommor och gröna blad.
Och barnet i en kommer hem igen
till glömda drömmar och till sommaren.
Oh boy!

Oh boy!
Vilka glada toner, de rycker och spritter i mig.
Oh boy!
Tusen millioner kramar vill jag ge dig.
Ja, tänk att det kan va' så lätt ibland.
Så enkelt som att sträcka ut en hand,
och torka gruset av en barnakind,
och känna värmen från en sommarvind.
Oh boy!
Sikken skänk från ovan de e å leva ida.
Oh boy!
Rena gudagåvan, är det konstigt att jag är glad?
För solen skiner ju, och du är här, 
och jorden spinner i sin himlasvär.
Och faktist när man mår på detta vis,
är världen nära på ett paradis.

(Nu ska inte vi sjunga mer på Oh boy , utan vi har klippt bort halva låten eftersom den är så låååång.)

Nu sommar, sommar och sol!

Sommar, sommar och sol,
havet och vinden av doft av kaprifol.
Sommar,sommar och sol,
en himmel så blå som viol.
När livet blir för tråkigt eller dagen blir för grå
dp tar jag till ett eget litet knep,
en fånig liten ramsa som jag hittat på
som handlar om det bästa jag.
Sommar, sommar och sol,
havet och vinden och doft av kaprifol.
Sommar,sommar och sol,
en himmel så blå som viol.
På morron när jag vaknar och drar upp min rullgardin
så kanske regnet bara öser ner.
Då blundar jag på en meoldi
som handlar om det bästa jag vet.
Sommar,sommar och sol,
havet och vinden och doft av kaprifol.
Sommar,sommar och sol, 
en himmel så blå som viol.
När vintermörkret sänker sig så dystert på vår jord
då har jag som en magsik hemlighet,
en egen liten ramsa med banala små ord
som handlar om det bästa jag vet.



Usch vad det tog mig tid att skriva detta inlägget! :D

Puss!




HAHAHAHAHHA, SISTA BILDEN BLEV FAILAD SOM VAD I PÅ MIG :P

Nu blev det rätt många bilder, kommer flera snart!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0